FAQ

    1. Co to jest platforma e-learningowa?
    Platforma e-learningowa to specjalistyczna strona internetowa przeznaczona do zdalnego kształcenia. Zawiera wszystkie niezbędne narzędzia, zadania i materiały, które są potrzebne użytkownikom platformy.

    2. Kiedy można korzystać z platformy?
    Platforma jest dostępna przez całą dobę / 7 dni w tygodniu, pracuje się na niej w dogodnym dla siebie momencie. Platforma jest dostępna przez całą dobę / 7 dni w tygodniu, przez cały rok. Użytkownicy platformy korzystają z niej w dowolnym, dogodnym dla siebie momencie.

    3. W jaki sposób użytkownik platformy otrzymuje materiały e-learningowe?
    Wszystkie niezbędne materiały zamieszczone są na Platformie e-learningowej. Materiały udostępniane są zalogowanym użytkownikom platformy e-learningowej bez żadnych dodatkowych rejestracji czy logowań.

    4. Z czego składa się szkolenie e-learningowe?
    Każde z 35 szkoleń zamieszczonych na platformie e-learningowej składa się z następujących elementów:
        - opracowania merytoryczne dotyczące konkretnego tematu (zagadnienia) szkoleniowego otwierające się w formacie .pdf;
        - szkolenie e-learningowe otwierające się jako multimedialna prezentacja;
        - inne zasoby dydaktyczne (np. filmy, animacje);
        - test wiedzy z konkretnego tematu (zagadnienia) szkoleniowego.

    5. Czy aby korzystać z platformy e-learningowej, trzeba zakupić jakiś dodatkowy sprzęt, oprogramowanie?
    Należy posiadać komputer lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z dostępem do Internetu. Korzystanie z platformy nie wymaga instalowania żadnych dodatkowych sprzętów czy oprogramowań.

    6. Czy muszę posiadać łącze internetowe? Jakie? O jakiej przepustowości?
    Wymogiem korzystania z platformy e-learningowej jest dostęp do Internetu. Jeżeli łącze, z którego korzystasz, pozwala na przeglądanie popularnych stron w Internecie, to jest ono wystarczające do pracy na platformie zdalnego nauczania.

    7. Czy mogę korzystać z platformy zdalnego nauczania na urządzeniach mobilnych?
    Tak, nasza platforma e-learningowa jest w pełni przystosowana do wymagań urządzeń mobilnych, została wykonana w technologii RWD (Responsive Web Design) a co za tym idzie została przystosowana do poprawnego działania w zakresie wszystkich standardowych rozdzielczości używanych na komputerach stacjonarnych, laptopach i urządzeniach mobilnych.

    8. Czy muszę założyć konto na platformie e-learningowej, aby móc korzystać z jej zasobów?
    Tak, trzeba być zarejestrowanym / zalogowanym użytkownikiem, aby korzystać z zasobów, funkcjonalności, szkoleń i materiałów zamieszczonych na platformie e-learningowej. Założenie konta jest niezbędne, aby móc otrzymać dostęp do szkoleń e-learningowych oraz zaświadczeń uzyskiwanych na zakończenie każdego ze szkoleń po zaliczeniu pozytywnie testów wiedzy.

    9. Ile razy mogę przystąpić do testu sprawdzającego?
    Test sprawdzający ma za zadanie weryfikować zdobyte przez użytkownika wiadomości podczas szkolenia e-learningowego. Nie jest obowiązkowy, lecz pomaga sprawdzić, czy kursant w wystarczający sposób opanował zakres przekazywanej wiedzy. Ponadto zaliczenie testu na 75% pozytywnych odpowiedzi daje prawo uzyskania zaświadczenia potwierdzającego zaliczenie konkretnego szkolenia e-learningowego. Ilość podejść do testu wiedzy po każdym ze szkoleń jest nieograniczona.

    10. Jak wygląda proces rejestracji? Jakie dane są niezbędne do założenia konta na portalu?

    Rejestracja do platformy e-learningowej jest niezwykle prosta. W pierwszym kroku należy wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie www.blizejrodziny.pl w zakładce „Rekrutacja” oto link do formularza rejestracyjnego - http://blizejrodziny.pl/rekrutacja/2-uncategorised/23-formularz-rejestracyjny .  Dalej, po wypełnieniu całego formularza (wszystkich jego pól) i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych klikamy przycisk „WYŚLIJ”. Na podany w formularzu adres e-mailowy (koniecznie proszę podać adres prywatny, lub indywidualny zawodowy) zostanie wysłana wiadomość z wypełnionym formularzem rejestracyjnym w wersji pdf. Należy go pobrać na komputer, wydrukować, podpisać (podpis osoby zgłaszającej się do szkoleń w formule e-learning oraz podpis osoby delegującej – przełożonego) opieczętować i wysłać listownie na podany w stopce formularza rejestracyjnego adres lidera projektu – ROPS w Rzeszowie. Po otrzymaniu przez lidera projektu ww. formularza rejestracyjnego następuje weryfikacja uczestnika. W przypadku pozytywnego przejścia procedury weryfikacyjnej zostanie wysłana wiadomość e-mail do osoby zgłaszającej z nadanym loginem oraz hasłem jednorazowym umożliwiającym pierwsze zalogowanie się na platformie e-learning.
    Po pierwszym zalogowaniu się na platformie e-learning nowy użytkownik poproszony zostanie o zmianę hasła oraz o pobranie jednorazowo deklaracji uczestnictwa uczestnika projektu. Po jej pobraniu - deklaracja będzie w pliku o rozszerzeniu pdf (deklaracja będzie częściowo już wypełniona danymi z formularza rejestracyjnego), wypełnieniu wszystkich pustych pól i podpisaniu na ostatniej stronie użytkownik niniejszą deklarację również musi wysłać do Lidera Projektu niezwłocznie (do 5 dni od jej pobrania) na adres pocztowy Lidera Projektu (ROPS w Rzeszowie). Ważne: niedosłanie deklaracji uczestnictwa spowoduje wyłączenie danemu uczestnikowi dostępu do platformy i szkoleń e-learning. Spełnienie wszystkich powyższych kroków pozwoli cieszyć się nieograniczonym dostępem do zasobów platformy e-learningowej. Dane o jakie pytamy w procesie rekrutacji do szkoleń w formule e-learning można znaleźć w formularzu rejestracyjnym do którego link jest podany powyżej.

    11. Czy muszę wypełnić wszystkie pola zarówno w formularzu rejestracyjnym i deklaracji uczestnictwa uczestnika projektu?
    Podanie danych w formularzu rejestracyjnym i deklaracji uczestnictwa uczestnika projektu jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania lub niewypełnienie wszystkich pól w ww. dokumentach rejestracyjnych jest równoznaczne z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu – korzystania z platformy e-learningowej.

    12. Kto jest Liderem Projektu i jaki jest kontakt do Lidera?
    Liderem Projektu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie.
    Adres do korespondencji: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie, ul. Hetmańska 120, 35-078 Rzeszów.

    13. Na jakim sprzęcie otworzę platformę e-learningową?
    Szkolenia e-learningowe będą poprawnie działać na wszystkich urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony), natomiast jeśli chodzi o laptopy i komputery stacjonarne do płynnego działania będą potrzebne następujące parametry w jakie sprzęt powinien być zaopatrzony:
        - procesor dwurdzeniowy lub lepszy;
        - pamięć RAM: 1GB lub wyższa;
        - karta graficzna: pracująca w rozdzielczości minimum 1024 x 768;
        - karta dźwiękowa;
        - mysz i klawiatura;
        - system operacyjny.
    Każde z urządzeń stacjonarnych (urządzeń desktopowych) jak i urządzeń mobilnych musi posiadać system operacyjny zapewniający poprawną obsługę przeglądarek internetowych.


    14. Czy korzystanie z Platformy e-learning jest płatne?

    NIE. Korzystanie z platformy e-learning i jej zasobów jest zupełnie BEZPŁATNE - dla wszystkich użytkowników, którzy zostali pozytywnie zweryfikowani w procesie rekrutacji i otrzymali dostęp do platformy.